Аналіз роботи ФО

 

Аналіз роботи  фахового осередку класних керівників за 2021-2022н.р.

 

Протягом 2021-2022 навчального року  фаховий осередок класних керівників  працював над реалізацією методичної проблеми  «Формування життєвих компетентностей здобувачів освіти на засадах педагогіки партнерства шляхом упровадження інноваційних технологій».

Основними завданнями діяльності  фахового осередку класних керівників є створення умов для безперервного підвищення фахової та методичної кваліфікації, вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду.

Класні керівники зміст виховної діяльності будують у відповідності до наступних ключових ліній:

ü ціннісне ставлення особистості до себе;

ü ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;

ü ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

ü ціннісне ставлення особистості до праці;

ü ціннісне ставлення до природи;

ü ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

Робота з батьками в минулому навчальному році спрямовувалась на створення єдиного колективу вчителів, батьків, учнів (з березня у формі онлайн) шляхом проведення батьківських зборів, спілкування з батьками через системи та через платформи.   

Протягом 2021-2022 навчального року проведено 5 засідань ФО, на яких розглянуто питання планування виховної роботи в класах, опрацьовані основні нормативні документи з виховної роботи, розглядались питання формування у школярів високої громадянської активності та національної свідомості, вивчалася робота, яку проводили класні керівники з профілактики правопорушень серед підлітків, система роботи з обдарованими дітьми, вивчалися новинки педагогічної літератури та передовий педагогічний досвід.

Засідання ФО класних керівників поєднувалися з виховними заходами. В якості основних форм роботи визначені тематичні засідання, відповідно до річного плану роботи члени ФО брали активну участь в роботі педагогічної ради й нарад при  завідувачу філії та заступнику завідувача філії; проводили огляд класних колективів; відкриті виховні заходи; звіти про роботу; співбесіди, знайомство з новинками методичної літератури тощо. Слід відмітити, що класні керівники здійснюють свою діяльність у тісній співпраці з бібліотекарем,  педагогом-організатором.  У філії склалася добра традиція взаємодопомоги практичної й методичної, взаємовідвідування виховних заходів, спільне їх проведення, принциповий підхід до оцінювання роботи, зацікавленість класних керівників, вихователів  у спільному обговоренні й реалізації проблем навчально-виховного процесу. В більшості випадків ця співпраця дає позитивні результати й на практиці, в тому числі й при проведенні відкритих виховних заходів, які крім інших мають на меті – удосконалення педагогічної майстерності.

           У філії  були проведені такі загальношкільні заходи: (Свято Першого дзвоника, День фізичної культури і спорту, заходи до Міжнародного дня миру, Дня партизанської слави, Свято осені, заходи до Дня пам’яті жертв Бабиного яру, до Дня людей похилого віку, до Дня вчителя, до Дня українського козацтва, відзначено День української писемності та мови, День пам’яті жертв голодомору, День гідності та свободи, День Збройних Сил України, свято Миколая та Нового року тощо), різноманітні  виховні заходи по класах за планами класних керівників.

Протягом 2020-2021  навчального року вивчався досвід класних  керівників, які атестувалися:  Бабич Н.І. (1 клас),  Олексенко О.В. (2 клас) та  Редьки В.Г. (4 клас). Виходячи з мети та завдань, які перед собою ставили класні керівники,  у класах організовано таке виховне середовище, яке надає учням можливість вибору різних видів занять і творчої діяльності, які відповідають особистим потребам вихованців.   

            З метою пропаганди здорового способу життя як невід’ємного елемента загальної культури особистості та з метою профілактики шкідливих звичок класними керівниками  1 – 11 класів  постійно ведеться облік індивідуально – профілактична робота з учнями схильними до вживання алкоголю, тютюну. Протягом вересня   було проведено анкетування учнів 5 – 11 класів із визначенням рівня знань про шкідливий вплив наркотичних речовин та алкогольних напоїв. З учнями 1-11 класів були проведені цикл бесід на теми : «Здоров’я дітей – здоров’я нації»; «Твоє здоров’я в твоїх руках»; «Бережи здоров’я »; «Шкідливим звичкам скажемо – Ні»; «Наркоманія і СНІД».

          Велика увага приділяється національно-патріотичному вихованню, яке   спрямовується на залучення учнів до глибинних пластів національної культури і духовності, формування   національних світоглядних позицій, ідей, поглядів і переконань на основі цінностей вітчизняної та світової культури.  Метою національно-патріотичного виховання у  філії ми визначаємо виховання національно - свідомої особистості з активною життєвою позицією громадянина, готової до захисту Батьківщини, здатної до самостійного мислення, суспільного вибору й  діяльності, спрямованої на процвітання України. Виховання у молодого покоління почуттів патріотизму, відданості справі зміцнення державності, активної громадянської позиції нині визнані проблемами загальнодержавного масштабу.

Класні керівники проводили виховні заходи, спрямовані на виховання патріотизму школярів: до Дня українського козацтва, Дня Гідності та Свободи, вшанували пам'ять загиблих на Майдані в День Небесної Сотні.

          У зв’язку з подіями в Україні, які розпочалися 24 лютого, класні керівники внесли корективи у виховну роботу. Були проведені бесіди, інформаційні години (онлайн), яких вимагає нинішня ситуація в країні: «Воєнний стан», «Небезпечні ситуації під час воєнного стану», «Джерела небезпечних ситуацій у військовий час» та інші.

Усі класні керівники провели в повному обсязі заняття з циклу «Безпека життєдіяльності» щодо вивчення правил дорожнього руху, заняття щодо вивчення правил протипожежної безпеки, запобігання отруєнь, правил безпеки при користуванні газом, безпеки з вибухонебезпечними предметами, безпеки на воді, безпеки користування електроприладами,  профілактики туберкульозу, гепатиту, гельмінтозу та інших інфекційних захворювань.

Виконуючи «Комплексну програму профілактики злочинності »  з удосконаленням  правового виховання дітей та підлітків, з метою активізації педагогічного колективу й батьківської громадськості з попередженням серед підлітків і молоді протиправних дій, організації та систематичного вивчення законів України, виконання закону  «Про загальну середню освіту» та інших правових актів у  2021 -2022 навчальному році у філії було поновлено картотеку учнів, які виховуються в сім’ях, що опинилися в складних життєвих обставинах,   ведеться облік учнів , що потребують особливої педагогічної уваги.

Велику увагу класні керівники  приділяють  трудовому вихованню та профорієнтаційній роботі, підготовці дітей до самостійного життя. З метою формування уявлення дітей  про багатогранність професій та пропагування сільськогосподарської направленості, сприяння емоційно – ціннісному ставленню до життя через професії та підготовки до соціалізації через формування навичок та умінь дорослого життя проводились бесіди: «Ким бути? Здібності людини та вибір професії»,  «Справа мого життя», «Професії різні важливі, професії різні потрібні» та інші.

Триває робота з розвитку інтересів та уподобань дітей.  Однією з основних форм позакласної діяльності є гурткова робота. З метою раціонального і корисного проведення дозвілля, задоволення потреб дітей у творчій самореалізації, розширення кругозору учнів, відповідно до їх можливостей, інтересів, нахилів, з урахуванням бажань, віку, психофізичних особливостей та стану здоров’я в 2021-2022 навчальному році в навчальному закладі  працювали  такі гуртки: «Юні лісівники», вокальний та хоровий.   Знання, вміння та навички, які здобули на заняттях даних гуртків, учні демонструють на концертах,  відкритих виховних заходах, на районних та обласних змаганнях.

Класні керівники забезпечують відповідальний та творчий підхід до виховання учнів, високий та достатній науково-методичні рівні при проведені виховних годин,  забезпечують компетентнісний підхід   до учнів у виховній роботі, приділяють увагу формуванню власної дидактичної компетентності як засобу підвищення ефективності і якості виховного процесу.

Класні керівники вдало підбирають та застосовують методи та форми проведення виховних заходів, використовують різноманітну наочність.   Недоліком  є недостатнє  залучення до виховної роботи батьків та громадськості. За матеріалами виховних заходів були створені папки ,,Робота з батьками ”, ,,Активні форми роботи з учнями ”, поповнені тематичні папки.

          У  2022-2023 навчальному році  ФО класних керівників буде продовжувати працювати над  проблемою: «Виховання компетентної, конкурентоспроможної, здорової особистості, патріота, громадянина України засобами інноваційних технологій в умовах педагогіки партнерства».

 

Основні завдання виховної роботи на 2022/2023 навчальний рік:

ü Сприяння набуттю дітьми патріотичного досвіду на основі готовності до участі в процесах державотворення, уміння визначати форми та способи своєї участі в життєдіяльності громадянського суспільства, спілкуватися з соціальними інститутами, органами влади, спроможності дотримуватись законів та захищати права людини, готовності взяти на себе відповідальність, здатності розв’язувати конфлікти відповідно до демократичних принципів.

ü Формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій.

ü Утвердження гуманістичної моральності як базової основи громадянського суспільства.

ü Підвищення соціального статусу виховання у системі освіти закладу, зміцнення й розвиток виховних функцій закладу.

ü Забезпечення взаємодії закладу з усіма соціальними інститутами, дотичними до виховання дітей та учнівської молоді, розширення складу суб’єктів виховання, посилення координації їхніх зусиль.

ü Посилення ролі сім’ї у вихованні дітей, зміцнення її взаємодії з закладом.

ü Розвиток учнівського самоврядування в закладі, використання нових форм реалізації виховного потенціалу дитячого та молодіжного руху.

ü Збереження та покращення фізичного, психічного та соціального здоров’я особистості.

ü Попередження та локалізація негативних впливів факторів соціального середовища на особистість.

ü Формування досвіду гуманістичних відносин на основі засвоєння та реалізації в повсякденному житті етичних норм і гуманної моралі.

ü Психологізація як здатність враховувати у комплексі всі зовнішні й внутрішні впливи на дитину й одночасно творити духовно-творче розвивальне середовище, нейтралізуючи негативні з них та посилюючи позитивні.

ü Залучення дітей до розв’язання суспільно значущих і особистісних життєвих проблем, формувати досвід громадянської поведінки.

ü Розвиток творчого потенціалу всіх суб’єктів навчально-виховного процесу.

ü Життєтворчість як здатність забезпечити дитині можливість облаштувати власне життя, творити колективні та міжособистісні взаємини.

ü Педагогічна культура вчителів і вихователів, невід’ємними особливостями якої є людяність, інтелігентність, толерантність, розуміння, здатність до взаємодії.

ü Педагогічний захист й підтримка дітей у розв’язанні їхніх життєвих проблем та в індивідуальному саморозвитку, забезпечення їхньої особистісної недоторканності та безпеки.

ü Самореалізація людини в особистісній, професійній та соціальній сферах її життєдіяльності.

ü Формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей.

 

 

 

 

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар